My dear friends ....
Let us share what Datuk Dr. Fadilah Kamsah used to say "Ada orang datangke pejabat dengan perasaan penuh gembira & ceria, ada datang denganperasaan 'biasa' dan ada datang dengan perasaan serba tak kena '.. Ingatlah, sesiapa yang datang hanya dengan perasaan 'biasa' saja, hasilnyaadalah 'biasa' saja, sesiapa yang datang dengan ceria, hasilnya akanjadi lebih daripada biasa ataupun luar biasa. Bekerja la dengan ceria agar menghasilkan produktiviti yang luar biasa yang akan menggembirakanorang di sekeliling kita. Semoga hasil itu akan mendapat keberkataninsya Allah..."Jadi Renung-renungkan dan selamat beramal :-
1. Ada antara kita datang ke pejabat hanya memenuhi tanggung jawab'DATANG BEKERJA' tapi hampeh, hasilnya macam kita 'TAK DATANG' kerja
2. Ada kala kita rasa kita BUSY giler, rupanya kita hanya 'KELAM KABUT'.
3. Adakala kita rasa kita PRIHATIN', tapi rupanya kita BUSY BODY
4. Adakala kita rasa kita OPENMINDED and OUTSPOKEN tapi rupanya kitaKURANG
PENG'AJAR'AN.
5. Adakala kita rasa kita berpemikiran KRITIS rupanya kita hanya lebihkepada KRITIK yang mencipta KRISIS.
6. Adakala kita rasa kita ingin menjadi LEBIH MESRA tapi rupanya kita dilihat lebih MENGADA
7. Adakala kita suka bertanya 'KENAPA DIA NI MCM TAKDE KEJE', adalahlebih baik kita tanya 'APA LAGI KEJE YANG AKU BOLEH BUAT'Pejam mata dan renung lah diri, kalau kita perlu melakukan ANJAKANPARADIGMA, maka lakukanlah...Segera, tapi manusia tetap manusia..sukaruntuk berubah kerana kita selalu beranggapan kita lebih baik...adakahdengan merasakan itu kita sememangnya terbaik?Maka untuk itu , mari kita mula senyum, ceria, mesra sesama kita dantingkat kerjasama dalam kerja, tak rugi kita semai rasa 'kekeluargaan'dalam tugasan..kalau kita kurang kerja, cari la kerja membantu teman-teman yang lain.
Tak dapat gaji lebih pun tak apa sebab pahala dapat..kita draw katakhirat nanti...tapi kalau kita asyik dengki mendengki..nasib la sebabdah ditentukan jalan yang sukar itu yang kita pilih..
Renungi lah, berapaorang kawan kita dan berapa orang lawan kita, nescaya itu la kayupengukur diri yang sebaiknya...
"mengkritik tidak bererti menentang,
menyetujui tidak semestinya menyokong,
menegur tidak bermakna membenci,
dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"
"Work Wise better then work smarts and work hards...."
1. Ada antara kita datang ke pejabat hanya memenuhi tanggung jawab'DATANG BEKERJA' tapi hampeh, hasilnya macam kita 'TAK DATANG' kerja
2. Ada kala kita rasa kita BUSY giler, rupanya kita hanya 'KELAM KABUT'.
3. Adakala kita rasa kita PRIHATIN', tapi rupanya kita BUSY BODY
4. Adakala kita rasa kita OPENMINDED and OUTSPOKEN tapi rupanya kitaKURANG
PENG'AJAR'AN.
5. Adakala kita rasa kita berpemikiran KRITIS rupanya kita hanya lebihkepada KRITIK yang mencipta KRISIS.
6. Adakala kita rasa kita ingin menjadi LEBIH MESRA tapi rupanya kita dilihat lebih MENGADA
7. Adakala kita suka bertanya 'KENAPA DIA NI MCM TAKDE KEJE', adalahlebih baik kita tanya 'APA LAGI KEJE YANG AKU BOLEH BUAT'Pejam mata dan renung lah diri, kalau kita perlu melakukan ANJAKANPARADIGMA, maka lakukanlah...Segera, tapi manusia tetap manusia..sukaruntuk berubah kerana kita selalu beranggapan kita lebih baik...adakahdengan merasakan itu kita sememangnya terbaik?Maka untuk itu , mari kita mula senyum, ceria, mesra sesama kita dantingkat kerjasama dalam kerja, tak rugi kita semai rasa 'kekeluargaan'dalam tugasan..kalau kita kurang kerja, cari la kerja membantu teman-teman yang lain.
Tak dapat gaji lebih pun tak apa sebab pahala dapat..kita draw katakhirat nanti...tapi kalau kita asyik dengki mendengki..nasib la sebabdah ditentukan jalan yang sukar itu yang kita pilih..
Renungi lah, berapaorang kawan kita dan berapa orang lawan kita, nescaya itu la kayupengukur diri yang sebaiknya...
"mengkritik tidak bererti menentang,
menyetujui tidak semestinya menyokong,
menegur tidak bermakna membenci,
dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"
"Work Wise better then work smarts and work hards...."
No comments:
Post a Comment