Monday 3 November 2008

BILIK 208




BILIK 208


SALAM ....
Nier bukan nak cari glamer u olzz tapi nier kawan2 yang paling rapat dan sebilik dengan saya , (Mas-F) kat opis niew..
Susah senang sama2.Bila tak datang opis tuer rasa sangat rindu lak dengan mereka2 nier. Masing2 ader karakter masing2 yang memperlengkapkan keceriaan di opis nier. Sangat ceria sampai kalau tak pecah perut dalam sehari mmg tak sah u olzzz. Bilik yang paling ceria bilik 208 nier la.Start 7.30 dah mula ar hilai tawa kami .Memang ceria banget sih !!


Kita start citer dari yang paling kanan tuer eh >>

Mas-F
Kalau yang paling kanan tuer aku la., wakaka .. grand tak baju raya aku yang berwarna hijau tuer. Mestilah grand kan sebab manik baju kat lengan tuer aku yang jait sendiri. Hehe :P Tuer baru kat lengan blum lagi tgk leher dan jait manik kat kaki ..kaki? hehe .Yang nyata aku plg mengerlip u olzz. Masa nier kami sedang membuat aktiviti menyambut hari raya kat opis nie.

Kak Shima
Sebelah aku yang dari kanan tuer kak shima .. maintain ayu n cun melecun tu walaupun anak dah 2. Kalau nak minta pandangan tanya kak shima nier. Kompom dia leh bagi idea yang bernas punyer macam mana nak solve poblem .. Kak Shima nier kadang2 kuat terkejut.Kadang2 aku pun leh terkejut sama. Ayat dia yg paling di ingati ialah bongek . Tau bongek tuer apa ? Entah aku pun tak tahu ..hehehe.. Hah! kak shima saper nak jawab tuer ???? Suka shopping mmg hobi kak shima.Tanya jer dia kat mana ader sale kat situ ader kak shima.Kompom pastuer kami leh lak ngikut shopping sama.Paling suka mengumpul beg n barang2 kosmetik nieh. Macam2 brand ader .. kalau nak make over muka n mekap nier tanya kak shima eh ..

LIA
Yang paling kecik sebelah kak shima tuer Lia..Paling rapat dengan aku sampai kami di gelar pasangan kembar. Naper dia kecik sangat ? sebab semua zat makanan yang di makan semua dah di pindahkan kat aku kot... kuang kuang kuang ( payah nak jawab nier ).Sekarang dia sedang menantikan kelahiran sulung nyer yang pertama. Cuak u olzz. Ku pun terasa debaran nyer.Kami mmg serasi bersama. Dia nier sebenarnyer keturunan cina. Tapi dah masuk islam sebab hubby dia melayu.Lembut jer orgnyer. Penyabar lak tuer. Kami akan berkongsi macam2 cerita.Macam2 perkara keluar. Kalau nak citer benda2 yang rahsia dengan dia nier la.. Nama je pun kembar tapi mak n ayh lain2..
Kami dah kenal lama. Sama2 blaja kat polisas ngak.

KAK MURIDAH
Yang berbaju unggu tuer. Paling senior kat opis nier. Kadang2 segan dengan kak muridah nier sebab pangai gila2 kami kat opis ni.Nak sorok pun mmg tak leh sebab mmg dah sebilik,.pangkat ibu nier. Akan rasa kehilangan sangat sebab sekarang pun dia tak sabar dah nak menanti pencen.Tapi kepala mmg sama. Org dalam bilik nier ,Gelak dia pun sama join. Kadang2 dia pun join buat lawak sama.
mengekeh kekeh la kami nier ketawa

KAK INA
Entah naper aku plg suka mengusik kak ina nier. PAling kuat kene buli ngan aku dgn elda . Kene buli ? bukan buli ganas tau tapi buli manja2 jer. Kak ina nier pun kdg2 manja ngak tapi kental. Hubby dia askar. Jangan pandang sebelah mata kak ina dulu dia nier senior aku kat polisas.EX minah wataniah nier.Ku kenal dia dulu pun sebab aku pernah join wataniah ..huh penatt dengan aktiviti wataniah nier. Sib baik zaman permbelajaran tuer tamat suda !

Elda yang mana ?
Sebelah kak ina tuer la ... mmg ngam sekepala . Keserasian kalau nak bercerita ttg hal2 yang leh di buat dajal mengenekan kak ina.Kebetulan jer kan sebenarnyer tuer kan elda?Tgk muka dia je pun leh gelak.Entah naper ader conection yang jitu nier, Pastuer kami leh gelak besar dgn kak ina. Tak lama lagi dia akan bertunang.Alaa .. tingal aku sorunk jer la dalam bilik nier yg masih single.Cehh!!Mana taknyer kalau dorunk nier asyik bercerita ttg hal2 umah tangga nier aku tak leh la nak join sama. Mula lah aku membatukan diri kat sudut aku tuer.
Nak citer pasal rumahtangga aku mmg angkat bendera putih la.Masih dalam pembinaan insyaallah .kalau ader jodoh tak ker mana kan? hakhak ....
Elda peminat fanatik doremontau bukan pokemon.Nick dia pun doralina.Payah nak jawab tuer.Doralina ? alah kan tuer adik kepada doremon.
Harap2 kita takkan terpisah kan u olzz ? Nak macam nier jerk selamanyer. Syahdu la plak kalau salah sorang antara kita tak der. Siok kan kalau kita kuar bersama. Kuar Makan , kuar shopping .. Nier kata nak buat aktiviti bekpes mcdonald bersama n makan steam boat bersama. Nanti la akan ku aturkan date yg sesuai untuk bekpes di mcdonald tuer. Tapi bila ? Tunggu kak shima balik seminar dulu la .. k cau cin cau .. tamat suda ..

No comments: