Wednesday 19 November 2008

Aku dan Semalam

Semalam 20/11/2008 Aku menempuh hari2 yang rutin dalam hidup aku. Entah bagaimana semalam macam2 dugaan la u olzz. (Elda ko jangan gelak tau ) Bangun kul 5 pagi . Semata-mata taknak terkejar2 pergi kerja. Tanggungjawab menyediakan bekpes untuk adik sentiasa bereh!! Datang opis jumpa kawan2 buat keje macam biasa. Pagi2 dah start keje ngan kakros. bereh.... Sampai la kuar lunch hehe.....Tepon B satu agenda yang mesti .Semalam letih sangat banyak analisa nak kene buat. Bila dah borak dengan B rasa lapang sket jiwa dan raga aku.Chewahh.!!Penat pun ilang u olzz. Memang malas tol nak kuar. Tapau jek kat kembar(lia). Makan mee rebus n cendol pulut. Wargh !! sedap tak terkata... Petang .. Ingat nak buat analisa colour .. nak run instrument UV spectrometer. Ya allah! Saper yang cabut wayar instrument aku tueh!!Dalam hati nier da panas tau tak. Kecoh ar plak satu lab aku mencari wayar.Budak2 sambilan la kesian.Shuhada beriya-iya tolonk aku cari wayar. Thankss.. Memang menyusahkan aku btul la. Tak kisah kalau nak pinjam pun pulangkan la balik ..Pantang sungguh kalau org ambik brg tak tau nak mintak !! Minta izin aku kompirm bagi punyerr..Sampai ke petang aku mencari wayar.Sampai la macam2 aksi ngeri aku dah buat. Panjat sana sini , membongkok2 bawah meja takut2 terjatuh ker .. berpeluh beb ! 4.20pm ru ku jumpa wayar2 lama yang aku try2 cucuk2 ngak kat instrument tuer ngam la plak .. Alhamdulillah ... (13/11/08-Ingat leh ar aku sambung keje tuer ari nier ttp aku tak perasan la plak rupa2nyer printer aku tuer rombong.(Org servis tak abis ker ader staff bik ker aku tak pedulikk !!) Ntah saper la yang keje kan printer aku tuer.Argh .. Malas aku pikir.Rosak kan mood aku jerk. Aku biarkan bos aku jerk yang pikir nanti.Yang Nyata kejap lagi aku nak jadi pengadu domba. Dari A-z aku nak beratkan otak dia. Nasib ar dia bos.. biar dia pikirkan jalan penyelesaiannyer..) 4.30pm(12/11/08) Aku balik. Penat sudah mmg tak terkata.... Jalan bandar klang macam biasa arr sesak.Kereta kesayangan aku tuer , bila aku brek jer macam tersengut2.. Waaaaaa....... Panik ? Tak tahu nak cakap macam mana perasaan masa tuer..Tapi aku gagahkan jugak arr bawak kete aku tu sampai kl. Bila aku tekan brek jer kompirm kete aku mati enjin tgh jalan. Nak tak nak aku kene kurangkan menekan brek. Hujan yang mulai turun renyai2 menyukar kan lagi keadaan pemanduan berhemat aku.. Alhamdullillah aku sampai ngak kl(umah aku la).. Kol kawan amy alhamdulillah la dia nak tolonk .. sampai kol 11.00pm la ru setel dia mengodek kete aku. Nasib baik la ayah ader simpan barang2 spanar,spanar bunga,skrew yang canggih2 kat umah tuer. Terkejut lak amy tgk barang2 pakmansor mengalahkan bengkel kete. Mintak jer apa semua ader dalam blkg kete aku.Kayu nak blasah org pun ada(untuk keselamatan diri) Malam borak ngan b. sioknyerr berbual dengan kekasih hati .. Dari satu topik ke satu topik .. entah apa2 topik pun ada. Rindu pada ayah n mak macam selalu .Macam mana la agaknyer keadaan mereka di sana ( Mekah).Ari nier aku blaja ttg sesuatu yang baru ... may be pengalaman yang sukar utk di lupakan.. Penat nyerkkkk.... zzzz dulu lah ... bye....

1 comment:

eiLda epaL said...

sabar yer kak mas...
itulah namanya dugaan...
teringat plak lagu hujan - dugaaNnya...hehehe...

btw, berbual dgn kekasih hati memang best...
i'm happy for you that u finally found ur soulmate...