Thursday 5 February 2009

puisi seorang suami kepada isterinya

sadiss u olzz ...

Isteriku,jika engkau bumi,akulah matahari.Aku akan menyinari mu kerana engkaumengharapkan sinaran dari ku.Ingatlah bahtera yg kita kayuh,begitu penuh riak gelombang.Aku pasti akan tetap menyinari bumi,hingga kadang-kadang bumi terasa akan silauan ku.Lantas aku ingat satu hal bahawaTuhan mencipta bukan hanya bumi,malah ada planet lain yang jugamengharapkan sinaranku.Lalu.....Relakanlah aku menyinari planet lain,menyampaikan faedah adanya aku,kerana sudah takdir Illahi sinarankudiperlukan di planet lain...


Balasan Puisi sang isteriSuamiku,andai kau memang mentari,sang surya yang memberi cahaya,aku merelakan engkau berikan sinaranmukepada segala planet yangtelah TUHAN ciptakan kerana mereka jugaseperti aku perlukan cahayamudan....akupun juga tidak akan merasakekurangan dengan sinaran mu...AKAN TETAPIIIIIIII. .Bila kau hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,jangan lah bermimpi untuk menyinariplanet lain!!!Kerana bilik tidur kita yang kecil pun belum sanggup kau terangi.Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita,di tengah remang-remang pancaran cahaya muyang telah aku mengerti...Cuba lihat siapa dirimu...MATAHARI atau lilin ?




atau jangan-jangancuma mancis saja!!!!!please lah...!!!

No comments: